Radio interview RPLfm: We hebben snel nieuwe telefoniste(n/s) nodig

2 februari 2012

De Dierenhulpverlening in Woerden moet momenteel alles op alles zetten om de telefoondienst, 41 42 42, 24 uur per dag, 7 dagen per week bezet te houden. Volgens woordvoerder Wardit van Dalen is het tekort aan medewerkers voor de dagdienst ontstaan door onder meer verhuizingen en andere persoonlijke omstandigheden van vertrokken medewerkers. Dat vertelde zij in het programma RPLFMSpitsuur. Totdat het tekort is opgeheven, draaien de huidige medewerkers overuren.

Met vier of vijf nieuwe medewerkers zou de nood volgens Van Dalen al een groot deel gelenigd zijn. Nieuwe vrijwilligers hoeven geen medische achtergrond te hebben, maar wel een hart voor dieren en bereidt zijn om twee dagen per maand de telefoon op te nemene tussen 7 uur ´s morgens en 7 ´s avonds. De stichting telt 130 vrijwilligers, die een taak vervullen in verschillende werkgroepen van de stichting.